LinkedIn برای متخصصان کسب و کارها و مشاغل بسیار با ارزش است، بطوریکه افراد با استفاده از آن هم میتوانند منابع و پشتیبانی دریافت کنند و هم با مشتریان و شرکای بالقوه ارتباط برقرار کنند.
LinkedIn، برای مشاغل خانگی و مشاغل راه دور بسیار ایدهآل است چون با برقراری ارتباطِ این افراد با دنیای خارجی فرصتهای شغلی و منابع درامدی بیشتری مییابند.
LinkedIn چیست؟
بیشتر از 65 میلیون کارشناس و متخصص از LinkedIn، برای ترویج مشاغل و کسب و کارشان استفاده میکنند.
برعکس شبکههای اجتماعی دیگر، که در آنها با افراد "دوست" میشوید، در LinkedIn، روابط استراتژیک میسازید.
در لینکدین تعداد افرادی که با آنها ارتباط دارید، نسبت به اینکه با چه افرادی ارتباط دارید، از اهمیت کمتری برخوردار است. زمانیکه تعداد روابطتان در لینکدین به 500 میرسد، LinkedIn نشان دادن عدد واقعی را متوقف میکند، چون در اینجا چیزیکه اهمیت دارد کیفیت است نه کمیت.
لینکدین در هر ثانیه، از هر صنعت و هر کشوری که فکرش را بکنید، عضوهای جدیدی میگیرد.
در سایت لینکدین امکان قرار دادن تبلیغات نیز وجود دارد البته نه به اندازهای که بازدید کنندگان را خسته کند.
کارتان را در LinkedIn با ایجاد ارتباط با کسانی میشناسید شروع میکنید و از طریق آنها شبکهای بزرگتر برای دستیابی به اهدافی مانند دستیابی به منابع، یافتن کارِ فریلنسری یا سپردن کار به فریلنسرها و ایجاد اتحاد و شراکت، میسازید.
LinkedIn، برای ایجاد ارتباط با فریلنسرها، ارتباط با مشتریان، یافتن شرکای بالقوه و یا به عبارتی ساده تر توسعه دادن کسب و کار و باز کردن افقهای جدید برای شما میتواند ایده آل باشد.
یادگیری نحوهی استفاده از LinkedIn، چقدر سخت است؟
LinkedIn، پلتفرم مخصوص خودش را دارد و با شبکههای دیگر فرق میکند، ولی یادگیری آن از یادگیری دیگر شبکههای اجتماعی سختتر نیست.
برای شروع کار با لینکدین ابتدا یک اکانت ثبت کنید و پروفایل خود را تکمیل کنید.
ایجاد پروفایلِ LinkedIn
تمام کاری که برای شروع باید انجام بدهید، ساختن یک LinkedIn است.
البته در لیکدین امکان ارتقای اکانت به اکانتهای پولی نیز هست، که عبارتند از:
- Job Seeker، به منظور کار یابی
- Sales Navigator، فروشندگی و بازاریابی
- Recruiter Lite، برای یافتن استعدادهای مناسب کسب و کار
- Business Plus به منظور داشتن اکانتی تجاری و حرفه ای
- LinkedIn Learning به منظور یادگیری زمینههای مختلف
البته استفاده از سرویسهای مجانی اولیه، برای بسیاری از صاحبان مشاغل و فریلنسرها و کسانی که اهداف پیچیدهای در لینکدین ندارند کافی است و امکانات زیر را در اختیار شما قرار میدهد:
- پروفایلی حرفهای از مهارتها و تجربیات خود میسازید
- قابلیت گرفتن پیشنهادات و تأییدات
- دیدن کسانی که از پروفایل شما بازدید کردهاند
- دیدن 100 پروفایل در هر جستجو
- قابلیت ذخیرهی 3 جستجو
با ارتقای اکانت خود به اکانت تجاری علاوه بر امکانات اکانت رایگان میتوانید امکانات بیشتری داشته باشید مانند بهبود فیلترهای جستجو برای داشتن نتایج بهتر.
در ایجاد پروفایل لینکدین توجه داشته باشید که پروفایلتان باید عاری از مطالب غیر جدی و عکسهای لوس باشد چون لینکدین یک شبکه جدی و حرفهای است.
اطلاعاتی که میتوانید در پروفایل خود درج کنید عبارتند از:
- خلاصهای راجع به خودتان
- رزومه
- اطلاعات تماس
- مهارت ها
- لینک وب سایت یا وبلاگ
- کارفرمایان قبلی
- کتابها و مقالههایی که نوشته اید
نکته: در انتخاب عکس پروفایل خود دقت کافی داشته باشید چون اولین تصوراتی که در ذهن کارفرمایان از شما ایجاد میشود مربوط به عکستان است، در ضمن مردم به پروفایلهای بی عکس نیز توجه زیادی نمیکنند.
وقتی پروفایلتان تکمیل شد، میتوانید آن را منتشر کنید و جستجو برای "ارتباطات" را شروع کنید. یک ارتباط، شخصی است که میشناسید یا دوست دارید با او آشنا شوید. اساساً قرار است تا جایی که میتوانید با اضافه کردن مردم به دایره حرفهایتان، ارتباط مستقیم بسازید و تا جاییکه میتوانید با زیرشاخههای این افراد ارتباط برقرار کنید.
افرادی که با آنها ارتباط برقرار میکنید، ممکن است شما را به متخصصان دیگری آشنا کنند. همچنین این افراد میتوانند مهارتهای شما را تأیید کنند و شما را از توصیههایشان بهرهمند کنند.
LinkedIn چطور به شما کمک میکند تا کسب و کار خانگی و یا فریلنسری خود را بسازید؟
- لینکیدین این امکان را به شما میدهد تا در جاییکه پر از مشتریان و شرکای سرمایهگذاریِ بالقوه است با دیگران ارتباط برقرار کنید و برای شما حکم یک روزمه یا کارت ویزیت آنلاین را ایفا میکند.
- برای تواناییهای تخصصی و شخصیتتان، تأییدات و توصیههای آنلاین دریافت کنید.
- به مشتریان یا همکاران بالقوه معرفی شوید.
- آگهیهای شغلی که اعضای سایت قرار میدهند را میبینید. و در عین حال برای خود آگهی بدهید و بدنبال شغل یا فروش محصولات خود باشید. بسیاری از متخصصان بدلیل اهمیت لینکدین آگهیهای مشاغل خود را تنها در لینکدین میدهند.
توصیههایی برای حرفهای شدن در لینکدین
غیر از تکمیل حرفهای پروفایل خود باید با دیگران به نحوه سازندهای ارتباط برقرار کنید.
به گروههایی که منطبق با علایقتان است ملحق شوید و در بحثها و گفتگوهای آنها شرکت کنید. یکی از راههایی که میتوانید دیگران را به شبکهتان دعوت کنید، ایجاد یک گروه عمومی با بقیه کاربرانِ LinkedIn است.
هر گروه دارای لیست شغلهای خاص خودش است. گذشته از این، گروه مکانی برای به اشتراک گذاری تجربیات و اعتماد سازی و ایجاد تفاهم با مشتریان بالقوهی جدید نیز است.
تگ ها: messenger / پیام رسانلینکدین
به نظر من استفاده متخصصین از لینکدین می تونه این شبکه اجتماعی رو قدرتمندتر از گذشته بکنه.
سلام جناب موسوی گرامی . یه پیشنهاد . شما یه پوشه با امنیت مورد نظر خودتون اختصاص بدید به کابران سایتتون که می خوان یه فایل php سمت سرور برای تلگرام داشته باشن . به این جهت که سرور شما https هست عرض می کنم . مثلا می تونید یه فایل php من رو چک کرده و توی یه پوشه میزبانی کنید.
سلام.
متاسفانه امکانش نیست، ولی راه حل های جایگزینی وجود دارن که در آینده به اونها می پردازم.