تا یک ماه دیگر بروزرسانی جدید سیستم عامل iOS با نسخه 10.2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی برخی از امکانات جدید در این بروزرسانی می‌پردازیم.

1- ایموجی‌های جدید

پس از ارتقا به iOS 10.2 گوشی iPhone یا صفحه کلید iPad شما 72 ایموجی جدید را دریافت خواهد کرد. این ایموجی‌ها شامل صورتهای خندان و ناراحت، حرفه‌های جدید با دو شخصیت زن و مرد، شکلکهای مربوط به غذا و سلاح‌های شخصی می‌گردد.

2- تنظیمات دوربین جایگزین

بجای استفاده از تنظیمات پیش فرض دوربین در هر بار استفاده از برنامه دوربین، بزودی شما می‌توانید تا بین حالتهای مختلف انتخاب کنید و یا خودتان تعیین کنید که کدام فیلتر باز شود.

برای دسترسی به تنظیمات جایگزین فقط کافیست در زیر بخش Photos and Camera در Settings بروید و حالتی که تمایل دارید برای عکسبرداری تنظیم گردد را انتخاب کنید.

3- درخواست کمک ضروری

امکان درخواست کمک اضطراری نخستین بار در Apple Watch ارائه گردید و هم اکنون با بروزرسانی جدید iOS در دسترس همگان خواهد بود.

این امکان به شما اجازه می‌دهد که با اشخاص مورد نظر خود که از قبل مشخص کرده اید بدون اینکه گوشی را از جیب خود بیرون بیاورید تماس بگیرید.

برای انجام این کار فقط کافیست دکمه روشن / خاموش را 5 بار فشار دهید و تا 3 بشمارید. در این صورت گوشی شما به صورت خودکار به سرویس تماس اضطراری متصل می‌گردد. این سرویس در حال حاضر در 14 کشور : استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، هونگ کنگ، هند، ایتالیا، ژاپن، روسیه، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا در دسترس می‌باشد.

اگر شما مخاطبین اضطراری را در برنامه سلامت گوشی خود مشخص کرده باشید، این امکان به شما اجازه می‌دهد که به آن‌ها نیز اطلاع دهید و اطلاعات مربوط به مکان فعلی خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

این امکان به صورت پیش فرض در نسخه بتا فعال شده است اما به آسانی و با رفتن به منوی Settings در بخش General قابل غیرفعال کردن است.

4- برگرداندن متنتان از یک پاسخ سریع

آیا تا به حال برای شما رخ داده که زمانیکه از حالت پاسخ سریع به حالت تمام صفحه می‌روید متنی که در حال تایپ کردن بودید را گم کنید؟این مشکل در بروزرسانی جدید مرتفع شده است.بدین صورت که شما از این پس می‌توانید زمانیکه از حالت پاسخ سریع به حالت تمام صفحه می‌روید از طریق صفحه قفل گوشی به متنی که تایپ می‌کردید دسترسی داشته باشید و یا پیش نمایشی از آن را مشاهده کنید.

5- صفحه جشن پیغام ها

در بروزرسانی جدید صفحه جشن پیامهای جدیدی نیز قرار دارد.برای دسترسی به این بخش فقط کافیست فلش موجود در حباب چت پیغام خود را فشار داده و نگه دارید و پس از باز شدن صفحه به آخرین گزینه مراجعه کنید.پس از مشاهده یک انیمیشن شما وارد صفحه جشن پیغامها می‌شوید.

6- عکس‌های پس زمینه جدید

اگر شما گوشی iPhone7 یا iPhone 7 plusدارید بزودی سه عکس پس زمینه جدید را همراه با بروزرسانی دریافت می‌کنید که از آن‌ها می‌توانید به عنوان عکس پس زمینه و یا عکس صفحه قفل گوشی استفاده کنید. این پس زمینه‌ها دارای امکان قطرات آب به رنگهای آبی،صورتی و زرد بر روی خود هستند که وقتی گزینه prespective را انتخاب می‌کنید همراه با گوشی حرکت می‌کنند.

7- برنامه تلویزیون

همراه با بروزرسانی 10.2 برنامه جدید تلویزیون اپل وارد گوشی شما می‌شود. این برنامه شامل محتواهای ویدیویی و تلویزیونی است که بر اساس علایق و رفتار شما به شما محتواهای جدید را پیشنهاد می‌دهد.

تگ ها: IOS / آی او اس