پشت گوش انداختن کارها بلایی است که سر همه می‌آید. کسی نیست که بتواند ادعا کند من تمام کارها را به موقع و مرتب انجام می‌دهم.

ولی این تازه اول راه است، پس از پشت گوش انداختن کارها استرس و نا امیدی سراغمان می‌آید. احساس نا توانی می‌کنیم و فکر می‌کنیم هیچ وقت توان اتمام کارهایمان را نداریم.

پشت گوش انداختن کار‌ها منجر به افزایش شکست‌ها و کاهش اعتماد به نفستان می‌شود.

قضیه وقت کم آوردن و تراکم کارها برای تمام افراد ولی با شدت کمتر و بیشتر وجود دارد، ولی برای رهایی و کاستن از شدت و تبعات آن در ادامه مقاله راه کارهای مناسبی را پیشنهاد می‌کنیم. این راه کار‌ها برای خیلی از افراد جواب مثبت داده است. البته هیچ وقت یادتان نرود که به اندازه تلاشتان مزد خواهید گرفت.

زود بخوابید

شب‌ها زود بخوابید

زود خوابیدن منجر به انجام دادن سریع کارهایتان می‌شود.

زود خوابیدن یعنی زود از خواب برخواستن. وقتی صبح زود بیدار باشید کارهایتان با سرعت بیشتری انجام می‌شوند. اکثر افراد تا جایی که می‌توانند دیر بخواب می‌روند و دیر از خواب برمی خیرند. خیلی از کارها حالت رقابتی به خود گرفته اند. اگر مغازه دارید صبح زود بیدار شدن یعنی داشتن مشتری‌های سرحال و سحر خیز. اگر کارمند هستید می‌توانید بدون استرس و سر وقت به اداره خود برسید. اگر دیده باشید کارمندان شلخته مجبورند برای رسیدن به سر کار کلی از راه را با استرس و عجله به سر کار بیایند. استرس، عجله و سرعت عامل مضطرب شدن، عرق کردن و خستگی است.

اگر هم در محیط خانه کار می‌کنید، سحر خیز بودن یعنی ساکت و آرام بودن محیط خانه برای تمرکز بیشتر. نگران کمبود خواب نباشید، برای کمبود خواب می‌توانید از وقت‌های مرده مانند بعد از نهار یا قبل از نهار استفاده کنید. این خواب‌ها انرژی فوق العاده‌ای برای ادامه روز به شما می‌بخشند.

داشتن یادآوری و چک لیست

داشتن دفترچه کارها

بدست آوردن موفقیت‌های کوچک باعث افزایش اعتماد به نفس در زمینه‌های بزرگتر می‌شود 

همیشه برای کارهایی که در روز باید انجام دهید یک چک لیست تهیه کنید. می‌توانید برای چک لیست‌ها از آلارم گوشی همراه خود استفاده کنید. وقتی عادت کنید تمام کارهای خود چه کوچک و بزرگ را سر موقع انجام دهید، همین کار باعث منظم شدن و کاهش استرس شما می‌شود. هیچ وقت فراموش نکنید که بدست آوردن موفقیت‌های کوچک خود باعث افزایش اعتماد به نفس و موفق شدن در زمینه‌های بزرگتر می‌شوند.

دوستان فعال و با اطلاعات داشته باشید

دوستان خوب و فعال

هیچ وقت یادتان نرود همانطور که دوست ناباب شما را از راه به در می‌کند دوست فعال، مرتب، موفق و با انگیزه نیز در پی کردن مراحل موفقیت به شما کمک می‌کند.

مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت پذیری

انسان مسئولیت پذیر، مسئولیت اشتباهات خود را می‌پذیرد.

انسان‌های مسئولیت پذیر همیشه خود را در اتفاقات و جریانات مسئول می‌دانند. اگر شخص مسئولیت پذیری باشید در هر شکستی برای خود یک سهم معقول قائل هستید و سعی می‌کنید تاجایی که در توانتان هست اشتباهات را جبران کنید. انسان‌های مسئولیت پذیر در پی اشتباهاتشان از دیگران عذر خواهی می‌کنند و دیگر اشتباهات خود را تکرار نمی‌کنند.

انسان‌های مسئولیت پذیر در انجام کارهای خود با تمام توان گام بر می‌دارند و اغلب اوقات بهترین نتایج را بدست می‌آورند.

مرتب و تمیز باشید

مرتب و تمیز باشید

موفقیت‌های کوچک موفقیت‌های بزرگ را خلق می‌کنند. ظاهر مرتب و آراسته حس اعتماد به نفس را در شما تقویت می‌کند و حس اعتماد به نفس منجر به موفقیت‌های بزرگتر می‌شود.

اگر راهکار دیگری می‌شناسید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید

تگ ها: اعتماد به نفس