تیتر خبر شاید مهم ترین عامل در جذب مخاطبان در موتورهای جستجو و یا عاملی برای افزایش پیمایش صفحات درون سایت شما است. پس به آن توجه کنید و یاد بگیرید چگونه تیتر خوب بنویسید.

اگر عادت کنید تیترهای خوبی بنویسید، مطمین باشید در آینده کل تیترهای سایتتان بهینه و پر بازدید خواهند بود.

تیتر مناسب برای نوشته‌های خود انتخاب کنید

قبل از شروع مطلب قصد داریم شما را با یک اصطلاح آشنا کنیم و آن CTR است. CTR همانطور که در آموزش ابزار گوگل سرچ کنسول به آن اشاره شد، نسبت مشاهده شدن به کلیک است. مثلا اگر لینک مطلب شما در گوگل 1000 بار دیده شود ولی 10 روی لینک شما کلیک شود یعنی CTR آن لینک 0.01 در صد است.

فاکتور CTR در کمپین‌های تبلیغاتی و ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است، پس هدف ما از یادگیری نوشتن تیترهای بهتر و جذاب تر در واقع بالا رفتن CTR لینک هاست.

در پایین 5 اصل نوشتن تیترها را یاد بگیرید:

1) به کاربر شُک صادقانه وارد کنید!

تیترهای جذاب

تیتر جذابی بنویسید که برایتان ورودی ایجاد کند، پس از ورود کاربران به آن‌ها اثبات کنید که بیهوده به این صفحه نیامده اند و با خواندن این صفحه و عمل به کارهای آن می‌توانند کار بزرگی بکنند و یا حقایقی را به آن‌ها بگوید که واقعا تعجب کنند.

نسبت عجیب بودن لینک با متن باید تقریبا یکسان باشد، گاهی عنوان افراد را به خود جذب می‌کند ولی متن درون لینک آن قدرها هم جذاب نیست.

افراد با تیترهای جذاب و متون صادقانه صفحه شما را در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخانند و این یعنی بازدید کننده بیشتر و دریافت بک لینک‌های مفید.

2) سنگی از جلوی پای افراد بردارید!

سنگی از جلوی پای کاربران بردارید

یکی از جذابیت‌های اینترنت توانایی حل کردن مشکلات کاربران و ساده کردن زندگی است. خیلی از افراد به جای سپردن لباس جوهری خود به خشک‌شویی سراغ اینترنت می‌روند و جستجو می‌کنند "چگونه جوهر خودکار را از لباس پاک کنیم؟".

اگر در سایت خود مشکلات مردم را حل کنید می‌توانید بازدید کننده بالا برای خود جذب کنید.

3) از علایق بازدید کنندگان استفاده کنید

لینک‌های جذاب برای گروهی خاص

در بالا نویسنده سعی دارد طرفداران فیلم Lord Of The Rings (ارباب حلقه‌ها) را مخاطب خود قرار دهد. ارتباط دادن موضوعات با مطالب جذاب می‌تواند تعداد بازدید کنندگان شما را افزایش دهد.

البته توجه کنید از سیاست سایت خود دور نشوید و از پراکنده نوشتن دوری کنید.

4) سوالات افراد را پاسخ دهید

سوالات را پاسخ دهید

عنوان‌ها و تیترهایی که سوالی باشند حس کنکجاوی افراد را به خود جلب کرده و باعث افزایش بازدید صفحات کاربران می‌شود. مانند تیترهای زیر:

  • چگونه برای مطالبان تیتر انتخاب کنیم؟
  • چرا سایت من بازدید کننده کمی دارد؟
  • چگونه عاشق شویم؟
  • چرا باید از نخ دندان استفاده کنید؟
  • و ....

نکته: البته سوال‌های معکوس نیز گاهی کاربران را به خود جذب می‌کنند، مانند "چرا باید ادامه تحصیل را ترک کنیم؟" و "چرا نباید زبان برنامه نویسی PHP را یاد بگیرید". سوالات ذکر شده هر چند عجیب هستند ولی شما در پاسخ این سوالات قصد دارید عکس آن‌ها را اثبات کنید.

5) تیترهای 8 کلمه‌ای بنویسید

تحقیقات نشان می‌دهد تیترهای 8 کلمه‌ای 21 درصد کلیک بیشتری دریافت می‌کنند.

وبلاگ نویسان کهنه کار به معجزه کوتاه نویسی و تیترهای موثر اعتقاد کامل دارند، نوشتن یک یا چند کلمه کلیدی در یک تیتر 8 کلمه‌ای که یکی از ترفندهای بالا را در خود جای داده باشد می‌تواند بازدید کننده زیادی برایتان به ارمغان آورد.

تگ ها: googleGoogle Search Console